Maggan i en uppdaterad version.

Maggan är hemkommen från en dag på spa. Vår hund behövde tydligen fräscha upp sin mun efter att jag slarvat med hennes munhygien (finns det någon som verkligen borstar sin hunds tänder??)
så hon fick en heldag på hälsohem även känt som Våxtorps Veterinärstation.

Incheckning 8,30
Narkos, tänder polerade och en tand borttagen, pedikyr och kloklippning, oidentifierad knuta på ryggen bortopererad - visade sig vara en finne och ingen tumör. Uppvak, kissepaus, vila.
Utcheckning 16.00

Köpte en hundtandkräm och tandborste med mig hem som nu ska användas dagligen - i hela en, två dagar kanske sedan kommer jag glömma bort den och det slutar med att jag kommer använda den när människotandkrämen är slut...

Hem och på med SINGEL tröjan för den sitter så tajt så att hon inte biter upp stygnen på ryggen. Testade sätta på ett av Alice Hello Kitty plåster men det åt hon upp.

Summan av kardemumman - nu är hon snygg, luktar gott i munnen, singel tröjan är på och hon borde vara ute och ragga men icke, inte Maggan inte, hon ligger bara och tjurar över att behöva förnedras med kläder.

Jag ångrar bara att jag inte bad om en tarmsköljning också för när hon nu luktar gott i munnen luktar rumpan skit...

1 kommentar:

Maggan sa...

Hej!

Å tänk om man var hund då.
Rätt komiskt att hon heter Maggan.
Det gör jag med hehe.

Hittade din blogg på google o var bara tvungen att få kolla in den.
Fin blogg du har.

Ha en bra dag.

Kram

Maggan