En go dag

Sitter själv i soffan då Martin nattar Alice och tycks ha somnat. Underbara fredag! Är nu ledig varannan fredag och idag var det premiär. Idag har jag haft långfrukost med Alice, storhandlat, bakat två tårtor, busat och vilat med Alice, städat min klädkammare (var på tiden), påbörjat städning av scraprummet, slösurfat, tvättat, käkat pizza och så, nu sitter jag här själv och har världens goaste kväll.

Jag undrar vem som åker ut ur Lets Dance ikväll? Tror det blir Magnus Samuelsson. Vi får se, vi får se..
Tänk att jag kan sitta här och grunna på vem som åker ut i tävlingen...det måste betyda att det inte finns några större världproblem på min himmel, jag är totalt ostressad och det känns verkligen toppen!

Ska nog passa på att göra ett kort till systerdottern Hilda som fyller år i morgon, hon fyller...äh, hmm hon fyller garanterat år.

Sedan firar vi andra systerdottern Emma på söndag som fyllt 21 i veckan, det vet jag för jag har läst det på hennes facebook sida!

Jag lovar att bli en bättre moster och hålla koll, börjar med att utöka min present budget till syskonbarnen, det kan nog uppskattas.

Tack o hej, återkommer med bildbevis på födelsekorten.


- Prinsessan Alice -

1 kommentar:

Anonym sa...

Visst är det härligt med fredag! Särskilt om man är ledig! Jag är också ledig varannan fredag och idag var ledig dag. Precis som du sitter jag själv i soffan, fast här beror det på att sambon är förkyld och trött. Med lite vin, dator och Let's Dance går det bra ändå! Trevlig helg!