Trädgårdsprojekt

Har påbörjat stensättningen och hoppas bara att sambon får den tid han behöver till att kunna arbeta med det framöver. I trädgården kan vi inte göra så mycket mer i nuläget än att planera för våren. Jag funderar över hur jag ska kunna göra vår lilla trädgårdstäppa mer privat och få lite mer insyns skydd.

Ritningen visar vår lilla trädgård.
Vi har skurit ut en cirkelform i gräset för att få fram de rabatter jag vill ha och sedan har vi tillsammans med Hallandsåsens växtbutik valt ut växter.

Vi har behållit vår häck i brist på annat. Ville inte ta bort den och plantera ny då den trots allt är på god väg att växa upp.

Träd, Robinia, klotform.

Framför insynsskyddet/spaljen vid stensättningen har vi prydnadsgräs.
Lampborstgräs 'Hameln'
Miscanthus 'Ferner Osten'
Japansk starr 'Ice Dance'

Vid hörnspaljén har jag satt två Clematis 'Summer Snow'.

Dessutom är det planterat Indianmynta, Lammöron, Lavendel och marktäckande Murgröna.
Vi har dessutom utökat buskarna som gränsar till en granne, två nya buskar som jag inte kan namnet på. Jag jobbar på min trädgård men herregud, jag kan ju inte veta allt...



1 kommentar:

Christina / Synål / Stina sa...

Vad kul att ni kommit igång med stenen då är det dax för en tur till Laholm nu.

Vi hörs
Kram Christina